Mijn Visie

Mijn Visie

Zoals ik in het bovenstaande filmpje uitleg, is het mijn brandende verlangen dat de Heerschappij van God op aarde zichtbaar mag worden. In elke grote opwekking in het verleden zagen we dat Gods Geest zo’n impact op een regio had, dat elk aspect van het dagelijks leven aangetast werd. In sommige gevallen lag het dagelijks leven gewoon compleet plat. Mensen konden niets anders doen dan in Gods nabijheid rusten. Een vriend van mij heeft dat toen hij 18 jaar was meegemaakt op zijn middelbare school in de VS. Eén jaar lang werd er gewoon geen les gegeven, omdat de Heilige Geest losbrak in de school. Iedereen ging gewoon zoals gewoonlijk naar school, maar in plaats van dat ze les kregen, raakte God ze aan. Soms lagen de gangen vol van de lichamen, omdat God de mensen zo krachtig had aangeraakt, dat ze niet meer rechtop konden zitten of staan.

Ik verlang dat ook. Ik verlang ook naar zo’n manifestatie van Gods kracht. Van mij hoeft het er niet per se hetzelfde uit te zien als in de voorgaande opwekkingen. God doet het elke keer anders, en elke keer lekker mysterieus op Zijn manier. Maar ik verlang wel dat we God de ruimte geven om te doen wat Hij wilt. Het is een hemels principe dat God ons veel zal toevertrouwen, als we trouw zijn geweest in het kleine. Daarom geloof ik dat we de relatief kleine bewegingen van God behoren te waarderen. De God die Maartje van haar kniepijn genezen heeft, is ook bij machte om Pieter uit de dood op te wekken, om het zo maar uit te drukken. Voor God is er geen verschil tussen die knie en die opwekking.

Daarom is het van belang dat iedere gelovige de kleine dingen van God in zijn leven gaat herkennen, en gaat vermenigvuldigen. Mijn verlangen is, dat ik zoveel mogelijk christenen mag helpen in het ontdekken van hun roeping. De voorgaande opwekkingen waren allemaal gebouwd rondom één individu, die de man van God werd genoemd. Ik geloof dat God het in deze tijd anders wilt en zal gaan doen. Ik geloof dat God vandaag de dag door iedere gelovige wilt en zal bewegen. Daarom verlang ik om zoveel mogelijk gelovigen te activeren in hun roeping, zodat ieder individu in zijn eigen omgeving de impact mag hebben die voorheen alleen een select groepje christenen hadden.

In de praktijk

Het is mij opgevallen dat veel radicale gelovigen na verloop van tijd opgebrand of verbitterd raken. Sommigen keren zich van de kerk of medechristenen af en anderen verliezen zelfs hun geloof. In mijn gebeurt dat, omdat ze het christelijk leven uit hun eigen kracht geleefd hebben. Als ik kijk naar de seizoenen van mijn leven waarin ik bitter en opgebrand was, dan zie ik dat dat kwam, omdat christenen mij gekwetst en teleurgesteld hadden. In de kern lag het probleem echter niet bij mijn onvolmaakte broeders en zusters, maar bij mijn eigen hartsgesteldheid. Ik had me onbewust ontkoppeld van Gods genade, waardoor ik uit eigen kracht door het leven ging.

Jezus en de andere apostelen ondergingen veel ergere dingen dan de dingen die ik heb meegemaakt. Te midden van het onrecht wat hen aangedaan werd, bleven ze vol genade voor hun vijanden. Neem nou Paulus. Paulus werd soms op extreme wijze vervolgd en tegengewerkt. Maar te midden van die vervolging, sprak God tot hem en zei: “Mijn genade is jouw kracht” – 2 Korinthe 12:9. Paulus leefde in zo’n afhankelijkheid van Gods genade, dat hij niet bitter noch opgebrand raakte. Hij kon “alles verdragen, door God die hem kracht gaf” – Filippenzen 4:13.

Ik heb ontdekt dat Gods liefde en Gods genade – is er een verschil tussen de twee? – het enige is wat voorkomt dat we opgebrand en verbitterd raken. Helaas zie ik die laatste twee zaken veelvuldig in het lichaam van Christus. Ik geloof dat de kerk een flinke openbaring van Gods liefde nodig heeft. De boodschap van het Vaderhart is echt iets wat iedereen behoort je pakken, puur voor hun eigen bestwil. Ik zie soms christenen die hun best doen om God zo veel mogelijk lief te hebben, maar bij wie het overduidelijk is dat het niet natuurlijk gaat, en dat het een slopend gevecht is, die ze steeds weer verliezen. God liefhebben boven alles is ontzettend belangrijk, maar uit onze eigen kracht kunnen we het niet.

 

“Wij hebben God lief, want Hij heeft ons eerst liefgehad.” – 1 Johannes 4:19.

“En hierin is de liefde; niet dat wij God liefhebben, maar dat Hij ons eerst heeft liefgehad en dat heeft getoond in de dood van Zijn Zoon.” – 1 Johannes 4:10.

 

Het mag dus duidelijk wezen dat we God pas boven alles kunnen liefhebben, als we ons realiseren dat Hij ons boven alles heeft liefgehad, en dat toonde door voor ons te sterven!

 

“God toonde ons Zijn liefde voor door Zijn Zoon voor ons te doen laten sterven, toen wij nog zondaars waren.” – Romeinen 5:8

 

Ik zie het dus deel van mijn visie en van mijn roeping om mensen – met name de gelovigen – te zegenen met de openbaring die ik ontvangen heb van Gods liefde. Er is niets beters dan die openbaring! En waarom gelovigen eerst? Jezus zei dat als het zout zijn smaak verliest, het waardeloos geworden is. Het is dus essentieel dat het lichaam van Christus een helder licht is, vol van liefde! Pas dan kunnen we in eenheid Jezus uitdragen naar de wereld.

 

Dit is mijn visie, en ik hoop dat je erdoor geïnspireerd hebt. Mocht je betrokken willen raken in mijn bediening – in praktische ondersteuning of in gebedsondersteuning -, stuur me dan een mailtje: dsvanDeutekom@gmail.com

Ook als je graag op de hoogte wilt blijven, dan mag je me een mailtje sturen. Geef dan even aan dat je graag de maandelijkse mailbrief wilt ontvangen, en dan zet ik je op de ontvanglijst!

Veel zegen,

Daniël van Deutekom

 

Contact:

Email: dsvanDeutekom@gmail.com

Facebook: www.Facebook.com/vrijheid

YouTube: www.YouTube.com/c/DanielvanDeutekom 

4 gedachten over “Mijn Visie

  1. Graag wil ik op de hoogte blijven van jouw mooie getuigenissen en avonturen. Ze zijn bemoedigend en ontzettend leerzaam. Hoewel sommige dingen die je zegt mij wel eens boven m’n pet gaan.

    Ik wil ook graag voor je bidden.

    Groeten Vincent.

  2. Beste Daniël,

    Van mijn moeder hoorde ik over jou in de uitzending van rtl late night en werd echt bewogen. Wow.

    Ik heb al veel wonderen mogen ervaren, waaronder het overleven van 3-maanden te vroeg geboren, hetgeen mijn moeder ook wonderbaarlijk overleefd heeft i.v.m. zwangerschapsvergiftiging, drugsverslaving vader, jarenlange depressie, pesterijen, bijna blindheid, verkrachting en laatste jaren een auto ongeluk en jaar daarna een embolie.

    Ik geloof absoluut in Gods genade en geneeskracht. Heb toen mijn ogen op mijn dertiende voor het eerst sterretjes begonnen te vertonen achteraf in een garderobe gebeden met een broeder uit Afrika.

    Ben blijven hopen en bidden om een wonder en vlak voor mijn 15e verjaardag met toegenomen klachten naar oogarts gegaan die niets afwijkends zag.

    1 dag vóór mijn verjaardag was het zo erg dat mijn vader opnieuw net mij gegaan was en toen was de mededeling dat ik met spoed de volgende dag naar het oogziekenhuis moest.

    Eenmaal daar bleek ik een zeldzaam geval, maar dat deerde niet.
    Voor de behandeling heeft men mij enkel een plaatselijke verdoving gegeven in het aangedane oog, waardoor ik nog goed bij was. Daarba liet de zuster mij alleen in een soort wachtruimte met spiegel.

    Op het moment dat ik in de spiegel keek, zag ik mijzelf met vader en broeder uit Afrika van bovenaf in de garderobe staan bidden voor de genezing van mijn ogen. Dat was echt een ongelooflijke ervaring.

    Als jonge vrouw (tiener) heb ik
    minstens 7 jaar met een zware depressie gelopen en bezocht ik geen gemeente meer. Was teleurgesteld in toen aanhoudende ziekte moeder, verslaving vader en persoonlijke tegenslagen en wilde niet geloven dat het allemaal door zonde kwam dat moeder zo ziek was. Zo zie ik God immers niet. Al geloof ik wel dat bepaalde ellende kan voortkomen uit ongehoorzaanheid, maar dat God wel zo genadig is om je meermaals de kans te geven je leven te beteren.

    Na bijna 7 jaar wel onophoudelijk God zoeken, maar niet meer naar een kerk willen gaan, heb ik op een bepaald moment besloten me te laten dopen. Ben een evangelische kerk binnen gelopen en heb de voorganger na aantal bezoeken gevraagd mij te dopen.

    Wat ik hier nog steeds zo bijzonder aan vind, is dat hij niet wist op welke datum e.e.a. plaats zou vinden, noch wist van mijn geboortedatum etc.

    Ik weet nog dat ik in een erg diep dal zat voordat mijn moeder mij meedeelde dat de voorganger had gebeld. (Nog geen mobieltjes)

    Ze zei:” Weet je wanneer je gedoopt gaat worden? Op je verjaardag”.

    Wederom een gigantisch kippevel moment geweest en heb nooit zo’n mooie dag ervaren.

    Al met al weet ik dat God bestaat en blij dat mensen als jij zo krachtig getuigen.

    Inmiddels ben ik zelf geregeld behoorlijk ziek, maar heb ik een lieve vriend gevonden die niet gelovig is, maar minstens zo lief als de barmhartige samaritaan.

    Hij is genezen van een gebroken nek en teelbalkanker.
    Zijn moeder daarentegen lijd aan dezelfde ziekte als ik nl. Lyme en bij mij is deze ziekte pas tot uiting gekomen nadat ik met mijn vriend en haar in contact ben gekomen.

    Er zit heel veel bitterheid bij haar door haar gereformeerde verleden en preken over hel en verdoemenis. Ze zegt wel vaak dat ze zich beter voelt als ik geweest ben, maar ik beb ervan overtuigd dat ze dan Gods liefde ervaart want die van mij schiet vaak tekort.

    Het is door de klachten die ik nu bijna 3 jaar ervaar soms erg moeilijk om standvastig te blijven, want het gaat ook echt gepaard met enge symptomen en hevige pijnen.

    Hetgeen ik er wel van opgestoken heb is op prinse geen vertrouwen te vestigen en dat de voedingsvoorschriften gegeven aan de Joden, zeer zeker bij ziekte nog behoorlijk actueel zijn.

    Door de ziekte krijg ik steeds meer door hoeveel mooie planten en kruiden er geschapen zijn en dat zaken als een druivepitje al tot heling kunnen werken voor hart- en bloedvaten.

    God is almachtig en werkt soms door de kleinste dingen.

    Ik bid je kracht, liefde, volharding en gezondheid toe.

    1. Wow! Een bijzonder verhaal! Dank je wel voor het delen. Ook bijzonder dat je wedergeboren mocht worden (de doop) op je geboortedag (verjaardag). Vervelend om te horen dat je de ziekte van Lyme hebt! Ik heb meermaals mensen met Lyme zien genezen. Na gebed herstelden ze razendsnel, en konden de artsen niks meer in het bloed vinden! Halleluja! Kun je me anders een mailtje sturen naar dsvanDeutekom@gmail.com ? Dan kunnen we wellicht telefoongegevens uitwisselen. Ik bid vaak over de telefoon met mensen, en vaak geneest God ook. Via Facebook een berichtje achterlaten is wellicht nog handiger! Ja dat zou beter zijn.

      Laat maar weten. Groetjes!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *